בחירת קבלן שיפוצים – 7 טיפים שימושיים

כשם שאנו קונים בגד כדי להתחדש ולהרגיש רעננים יותר, כך גם הבית שלנו זקוק לשיפוץ. ישנם סימנים שונים המעידים על כך שכדאי לחשוב על בחירת קבלן שיפוצים – צנרת ישנה, סימני רטיבות על הקירות או אריחים דהויים במטבח או בחדר האמבטיה. על כל פנים, לפני שאתם סוגרים עסקה עם אחד הקבלנים ומכינים את המשפחה לקראת השיפוצים ההולכים וקרבים, חשוב לבחון את הקבלן שעמו אתם מתכוונים לעבוד.

יכול לעניין אותך גם:

המדריך לבחירת הקבלן

בחירת קבלן שיפוצים אינה עניין של מה בכך. כאשר אתם משפצים את הבית שלכם, אתם רוצים להיות בטוחים כי אתם נמצאים בידיים טובות. אלה כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב לפני תחילתם של השיפוצים:

  1. סוף מעשה במחקר תחילה – היום בעידן האינטרנט שלנו, בחירת קבלן שיפוצים מעולם לא הייתה קלה יותר. אין כל בעיה לבצע מחקר מעמיק על קבלן השיפוצים שלכם. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לכמה אתרים, להתייעץ בפורומים או לפנות לרשתות החברתיות.
  2. הצעת המחיר המשתלמת ביותר – ובמילה "משתלמת" אין הכוונה לזולה ביותר. קבלן המציע לכם שיפוצים במחירים זולים עלול להתגלות כקבלן חאפר, בעוד קבלן יקרן מדיי עלול להוביל אתכם להוצאות בלתי צפויות. כדאי לבחור את דרך האמצע ולפנות לקבלן המציע מחיר הוגן. כמו כן, לא מומלץ לבצע תשלום מראש, אלא כדאי לשלם רק חלק מהמקדמה. למרבה הצער, ישנם קבלנים המנצלים את תמימותם של לקוחותיהם ו"נעלמים" עם הכסף.
  3. לבחון את תיק העבודות – על פי רוב, בחירת קבלן שיפוצים מתבצעת לאחר בחינת דוגמאות של תיק עבודות של קבלן מקצועי באתר האינטרנט. כמו כן, לעתים ניתן ליצור קשר עם לקוחות קודמים של הקבלן ואף לבקר בבתיהם כדי לבחון את איכות השיפוצים.
  4. קבלן בעל רישיון – לפני שמתחילים לעבוד עם הקבלן, חשוב לוודא כי מדובר בקבלן רשום דרך רשם הקבלנים.
  5. מהו תחום ההתמחות של הקבלן – קבלנים העוסקים בתחום השיפוץ מתמחים בתחומים שונים כמו אינסטלציה, הריסה, צבע וטיח וכדומה. חשוב לוודא כי הקבלן שעמו אתם עומדים לעבוד מתמחה בסוג השיפוץ שאתם מתכוונים לבצע.
  6. העיקר הביטוח – כדאי לוודא שהקבלן דאג לבטח את עצמו ואת העובדים שלו. אחרי הכול, השיפוצניקים חשופים לפגיעות בתחום המאתגר שבו הם עוסקים.
  7. חוזה ללא הפתעות – לפני בחירת קבלן שיפוצים ותחילת העבודה עם הקבלן, אתם מקבלים חוזה לחתימה. חשוב לקרוא היטב את החוזה ולשים לב לסעיפים הקטנים, כדי שלא תופתעו מבחינת הוצאות או איכות העבודה.

השיפוצים תלויים גם בכם

בחירת קבלן שיפוצים אינה סוף פסוק מבחינתכם. כדי להפיק את המקסימום מהשיפוצים שלכם, עליכם לעמוד על המשמר ולעקוב אחר העבודה המתבצעת בביתכם. אל תהססו לשאול שאלות לגבי התקדמות העבודה וודאו שהקבלן עומד בלוח הזמנים. נוסף על כך, הפתיעו את הקבלן בתמריצים ותנו לו להבין שאתם מרוצים מהעבודה שלו. הקבלן, מצדו, יעריך את המחווה וידאג לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.

חברת י.א בניה ופיתוח היא חברה מקצועית המתמחה בשיפוצים כמו גם בפרויקטים שונים מתחום הבנייה: עיצוב פנים, שיקום מבנים, בניית מרפסות, חיזוק מבנים וכדומה.

אודות המחבר

חברת י.א בנייה ופיתוח קיימת יותר מ-35 שנה ופועלת ברובה באזור הצפון, מתמחים בתחומי הבנייה ויזמות של פרויקטים למגורים, השיפוץ והפיקוח, הכוללים בניית בתים פרטיים, שיפוץ ושיקום מבנים, בניית מרפסות שמש, עיצוב פנים, ממ"דים ועוד.

השארת תגובה